משך הפעילות: ארבעים וחמש דקות
ציוד נדרש: נספח אימוג'ים (ראה נספח)
*ניתן להעביר גם כפעילות מקוונת
כללי:
באפליקציות שונות כמו אינסטגרם או ווטסאפ אנחנו נעזרים בדימויים כדי להעביר מסר בלי מילים. זהו בעצם גלגול של מסרים לא מילוליים שאנחנו מעבירים בחיי היום-יום: חיוך, קריצה, לייק איום באצבע וכו'. במערך זה נבקש לתת לתלמידים ולתלמידות הזדמנות להבין את המשמעות שמאחורי האימוג'ים וכיצד אנו יכולים לשלבם בצורה יעילה בחיינו, בעולם של רשתות חברתיות ומדיה.
מהלך הפעילות:
שאלו את התלמידים:
- האם אתם משתמשים באימוג'י\ אייקונים בהתכתבויות שלכם?
- אם כן – עבור מה ומדוע אתם משתמשים בהם?
- אילו יתרונות יש לשימוש בסמלים בכתיבת מסרונים? אילו חסרונות?
- למה אתה מעדיפים להשתמש באייקונים ואיומוגי על פני מילים?
- למה קל לנו להעביר רגש באימוגי ולא במילים?
משימה:
הקרינו את הנספח שמצורף ובקשו מהתלמידים לנחש איזה פתגם מסתתר בכל שורה (ניתן גם להדפיס ולחלק לכל תלמיד כעבודה אישית)
נספח לפעילות:
תשובות – הפתגמים:
1. לא כל הנוצץ – זהב
2. אחד בפה ואחד בלב
3. לא בוכים על חלב שנשפך
4. יין ישמח לבב אנוש
5. שתיקה שווה זהב
6. קוף אחרי בן אדם
7. על טעם ועל ריח אין להתווכח
8. לך אל הנמלה עצל, ראה דרכיה – וחכם
9. לא מדבשך ולא מעוקצך
10. קוף קופץ בראש
11. טובים השניים מן האחד
בדקו עם התלמידים שאכן הם הצליחו לזהות את כל הפתגמים.
לסיום בקשו מתנדבים שירצו להציג ביטויים או משפטים באימוגי שהכיתה תוכל לנחש.