אפשרות ראשונה
בקשו מהתלמידים לשלוח בקבוצת הוואטאפ הכיתתית תמונות מהאינטרנט או תמונות שהם צילמו שקשורה לנושא "התחלה". יש לעודד אותם לחשוב בצורה רחבה, על כל מיני התחלות (דוגמאות: יום הולדת, אישה הרה, הנבטה של זרע, תחילה של בנייה, חופה, תחילה של ציור וכדומה). אפשר להכין מכל התמונות מצגת.
לאחר שכולם שלחו וצפו בתמונות אחד של השני יש לערוך דיון:
– איזה תמונה הכי אהבתם ולמה? (לא התמונה שהם שלחו\ צילמו)
– אילו רגשות עולים בנו כשאנחנו רואים את כל ההתחלות האלו?
– האם יש רגשות משותפים לכל התמונות?
– האם הרגשות שליליים או חיוביים, או מעורבים? לפי הרגשות האלה, מה המשמעות של התחלה עבורנו?
אפשרות שנייה
הביאו לכיתה עיתונים ותמונות או בקשו מהתלמידים לפתוח מסמך וורד במחשב ובקשו מכל תלמיד ליצור תמונה באמצעות קולז' של תמונות, מילים, משפטים, ועוד… של התחלות חדשות וכיצד תראה מבחינתם השנה החדשה. בקשו שיחשבו מה הם רוצים להכניס לשנה החדשה? מה הדבר החשוב ביותר למלא בה? אילו רעיונות מנחים אותם?
לאחר מכן בקשו מהתלמידים לשתף בתוצר בכיתה או על ידי שיתוף מסך (אם השיעור מקוון)
שאלו את התלמידים:
– איך הרגשתם כשקיבלתם "דף חלק" ואת המשימה – למלא אותו בכל מה שתרצו שיהיה בשנה הבאה? האם הדף החלק עורר בכם רגשות חיוביים, למשל: הכול פתוח, יש הרבה הזדמנויות; או רגשות קשים כמו חוסר כיוון, בלבול, ריקנות ופחד?
– מה משמעות הביטוי "לפתוח דף חדש" ביחסים בין אנשים, בבית הספר, במקום מגורים חדש, בשנה חדשה?
– מדוע אנשים ירצו לפתוח דף חדש עם אנשים מסוימים? האם לפי דעתכם זה באמת אפשרי?
– חשבו באיזה תחומים הייתם רוצים לפתוח דף חדש. מהם הסיכונים ומהם הסיכויים בפתיחת דף חדש?